AML automatisering
Nobly sikrer finansselskaper mot hvitvasking
Det å bekjempe hvitvasking er en nødvendig, men tidkrevende oppgave i finanssektoren. Reguleringen på dette området vil bare intensiveres i årene som kommer, og for å frigjøre ressurser krever det automatisering av disse prosessene. Automatisering skaper verdi for din virksomhet fordi den øker effektiviteten slik at du kan styrke konkurranseevnen din i markedet.
Styr unna
konsekvensene
Dersom et selskap i finanssektoren ikke overholder gjeldende regler i hvitvaskingsloven, kan dette få store konsekvenser for selskapet. Myndighetene kan sanksjonere et finansselskap med forføyninger, administrative bøter, krav om kundestenging og i siste instans tilbakekall av for eksempel banklisens. Det er derfor avgjørende at selskaper i finanssektoren alltid er oppdatert på lovverket og har kontroll på de ulike prosessene for å etterleve det. Det er akkurat dette Nobly kan hjelpe med.
Store krav krever
stor handling
Alle selskaper i finanssektoren er omfattet av hvitvaskingslovens bestemmelser. For å overholde lovkravene mot hvitvasking, må finansselskaper identifisere, risikoklassifisere og kontinuerlig overvåke sine kunder. Derfor kan det være en god idé å integrere de mangfoldige arbeidsflytene i én enhetlig digital plattform som automatiserer hele prosessen med Anti Money Laundering (AML).
3 ting du må være klar over
Det er en krevende og kunnskapsintensiv oppgave å forstå og implementere de stadig økende lovkravene i arbeidet med å bekjempe hvitvasking.
Det er en ressurskrevende prosess å håndtere Know Your Custemer (KYC) og sikre Ongoing Due Diligence (ODD), fordi det i utgangspunktet krever mange manuelle oppføringer i flere ulike registre.
Det kan få store konsekvenser for finansselskaper dersom lovkravene for å bekjempe hvitvasking ikke overholdes.
Nobly sikrer finansselskaper mot hvitvasking
Er din bedrift på jakt etter en automatisert og fremtidssikker IT-løsning for håndtering av hvitvasking? Teknologiselskapet Nobly er en ledende partner på området. Nobly utvikler, implementerer og servicerer forretningskritiske IT-løsninger for finanssektoren.
Våre løsninger skaper resultater som kan merkes og måles med kortere responstider, frigjøring av betydelige personalressurser og en styrket risikoklassifisering av kunder.
Én plattform samler alt
Nobly bruker OnBase-systemet, som er en av verdens ledende plattformer for blant annet dokumenthåndtering. OnBase automatiserer forretningskritiske prosesser som alternativt vil være ressurskrevende å løse manuelt.
Med OnBase forbedrer vi våre finansselskapers servicenivå ved å automatisere manuelle prosesser. Samtidig reduserer vi bedriftens produksjonskostnader ved å gjøre behandlingstiden kortere. I tillegg sikrer plattformen at gjeldende datasikkerhet og GDPR-regler overholdes. Med OnBase som plattform er du med andre ord i trygge hender i alle deler av dokumenthåndteringen.
Din foretrukne forretningspartner
Dersom din bedrift inngår et samarbeid med Nobly, leverer vi ikke bare et hyllevare. Vi prioriterer tid til å forstå våre kunders virksomhet og deres utfordringer. Vi tilpasser alltid våre løsninger slik at de er unike fra kunde til kunde. Løsningene kan ofte integreres direkte i kundens eksisterende system, slik at arbeidsflytene flyter enda bedre.
Møt en av våre fornøyde kunder
Finansieringsselskapet AL Finans er, som alle andre selskaper i finanssektoren, underlagt strenge lovkrav fra myndighetene. Dette gjelder særlig kontroll angående hvitvasking, og for AL Finans etterlyste det derfor en fremtidssikker IT-plattform som kunne automatisere de digitale arbeidsflytene. Nobly har vært ansvarlig for implementeringen av IT-plattformen OnBase hos AL Finans. En løsning som har gitt kortere responstider, frigjøring av betydelige personellressurser og en styrket risikoklassifisering.