Skadeprosess

Raskere beslutninger,

høyere kundetilfredshet

Ta bedre forsikringsbeslutninger og behandle skader raskere. Hjelp kundene dine å komme seg på bena igjen, tilbake på jobb og tilbake til hverdagen raskere enn de noen gang hadde forestilt seg. Noblys forsikringsprogramvareløsninger utfyller dine kjernevirksomhetssystemer og gir de ansatte full oversikt over informasjonen de trenger, når og hvor de trenger den.

Forbedret kundeoplevelse med kortere sagsbehandling

Et økende tidsforbruk på skadeskader i forsikringsbransjen har direkte betydning for økte kostnader. En for stor grad av manuelle prosesser påvirker saksbehandlingstiden, noe som er avgjørende for kundetilfredshet og lojalitet i en svært konkurranseutsatt bransje. Forsikringsselskapene må derfor kontinuerlig vurdere nye og innovative tilnærminger til skadebehandling.

Minimer feil og
øk fleksibiliteten

Det blir stadig vanskeligere å håndtere alle svar og informasjon som mottas i forsikringsbransjen. Ofte er det nødvendig å samle informasjon fra ulike kilder slik at mange oppgaver kommer i prosessen. Når en stor del av arbeidsprosessen er avhengig av mennesker, kan det også gi opphav til feil. Ved å automatisere prosessene kan du minimere feil og samtidig øke fleksibiliteten for kundene, fordi de kan melde fra om en skade når det passer dem.

Fordeler med Noblys digitale løsninger for erstatningssøksmål

Øker produktiviteten ved å redusere behovet for å søke på tvers av informasjon av flere datakilder/systemer, og henter informasjon fra eksterne datakilder.

Sikrer at oppgaver utføres i tide med automatiserte meldinger innebygd i arbeidsflyten for å administrere oppgaver og dagbokalarmer.

Forbedrer samsvar gjennom større synlighet, revisjonsevne og overholdelse av internkontroller gjennom autorisasjonsregler og oppgavefordeling.

Reduserer saksbehandlingstiden med umiddelbar tilgang til all saksinformasjon.

Aktiverer automatisk eller ad hoc generering av korrespondanse som krever spesifikk juridisk formulering eller kriteriebasert generering.

Tilrettelegger for styring av myndighetsnivå, kompetanse, type skade eller andre forretningsregler.

Gjør skadeprosessen enkel

Hvis du velger å integrere programvareløsningen vår, kan du øke produktiviteten ved å minimere behovet for manuell innhenting av informasjon på tvers av flere ulike plattformer, slik at du kan optimere og automatisere arbeidsflytene dine. Vår løsning for håndtering av skadeprosesser samler inn og behandler all nødvendig informasjon, slik at prosessen blir smidig og enkel.

Nettopp dette gir en helhetlig oversikt over all informasjon om kunden og forsikringssaken, mens manuelle repeterende oppgaver automatiseres. På den måten vil saksbehandlerne etter hvert få frigjort mer tid til høyverdige oppgaver.

Automatisering letter byrden

Programvaren for håndtering av forsikringsskader gir tilgang til alle dokumenter og informasjon om et krav ved hjelp av et grensesnitt for alt skadeinnhold, uavhengig av opprinnelse eller format. Etter implementering av den digitale skadeprosessløsningen er det mulig å fremskynde skadebehandlingen, spesielt de som rapporteres på nett, fra dager til timer. Det forbedrer kundeopplevelsen og gir deg et stort forsprang i et konkurranseutsatt marked.

Når du mottar en enkel skademelding, som for eksempel sykkeltyveri eller brilleskade, settes det i gang en automatisert prosess. Den automatiserte prosessen håndterer alt fra tildeling av arbeidsoppgaver, generering av informasjonsbrev og vurdering av varslingen. Våre digitale skadebehandlingsløsninger avhjelper dermed utfordringer med lang saksbehandling av forsikringsskader. Løsningen håndterer alle stadier av skade, fra konstruksjon, rask vurdering og beregning samt oppgjør.

Markedsleder

I Nobly er vi noen av markedets ledende spesialister innen digitalisering og automatisering av skadeprosesser i forsikringsbransjen. Vi er også eksperter på å integrere våre løsninger i ditt eksisterende IT-system. Noblys digitale kravprosessløsninger integreres enkelt med skadesystemer som Duck Creek, Guidewire og Tia, og fullfører visningen av kundeinformasjon og reduserer saksbehandlingstiden og øker effektiviteten. Inngår du et samarbeid med oss, kan du derfor trygt lene deg tilbake og la resultatene snakke sitt eget språk.