Kundekommunikasjon

Tilstede og effektivt – på samme tid

Både forsikrings- og pensjonsbransjen jobber målrettet for å gjøre dialogen med sine kunder mer interessant, relevant og nærværende. Den årlige forsikringssjekken er ikke lenger tilstrekkelig til å knytte sterke bånd til fremtidens kunder, som er i ferd med å introdusere bransjen for helt nye krav til tilgjengelighet og brukervennlighet. For å øke kundelojaliteten er det derfor viktig å styrke relevansen, tilstedeværelsen og tilgjengeligheten til kundene ved å digitalisere og personalisere virksomhetens eksterne kommunikasjon.

Styrke kunderelasjoner

Enhver form for kundekommunikasjon er en avgjørende mulighet til å styrke selskapets relasjon til kundene. Men det kan være en utfordring å skape tydelig kommunikasjon som er målrettet direkte mot den enkelte kunde. Spesielt når dialogen kan være forankret i både massesendinger, eller et ønske om spesifikk informasjon, på etterspørsel, gjennom en kundeportal.

Det er en viktig oppgave som ofte krever mye ressurser og en gjennomtenkt teknologiplattform. Heldigvis er dette rimelig, og hos Nobly har vi den ideelle løsningen for både effektiv og nøyaktig kundekommunikasjon.

Store ressursbesparelser

Med en fulldigitalisert og integrerbar kommunikasjonsplattform kan bedriften designe riktig kundeopplevelse, minimere feil i kundekommunikasjonen og dermed øke kundelojaliteten. Bedriften sentraliserer alle kommunikasjonsmaler og hjelper derved selskapets ansatte til å kommunisere på best mulig måte. På denne måten brukes alltid riktig informasjon i den eksterne kommunikasjonen. Tilpassning av de sentrale malene krever ikke utvikler- eller IT-ressurser, og unngår dermed flaskehalser og lange implementeringsprosesser. Kommunikasjonen er utviklet og levert av selskapet, som enkelt og raskt kan konfigurere kommunikasjonen i maler direkte i Microsoft Word.

3 ting du må være klar over

Kunder i forsikrings- og pensjonsbransjen etterspør effektiv kommunikasjon og støtte for å skape riktig kundeopplevelse med evne til raskt å tilpasse dialogen til plutselige situasjoner. Nobly har en konfigurerbar CCM-løsning (Customer Communications Management) som svar på den komplekse kommunikasjonsprosessen.

Dersom din bedrift ikke allerede har en konfigurerbar CCM-løsning, ligger det en tung manuell oppgave i å produsere maler for kundekommunikasjon fra bunnen av, der selv små endringer ofte krever ekstern involvering av travle og dyre utviklere eller IT-ressurser.

Det kan være en tidkrevende utfordring å oppdatere løpende endringer i interne retningslinjer eller eksterne regelverk i kundekommunikasjon, fordi nødvendige data ofte er plassert rundt i bedriften eller til og med i separate og/eller eksterne datakilder.

Målrettet kundekommunikasjon gjort enkelt

God kundekommunikasjon handler om å kommunisere direkte og tydelig til sine kunder. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort. Hos Nobly er vi eksperter på å implementere Customer Communications Management (CCM), hvor vi bruker Hylands kundekommunikasjonsløsning kalt Content Composer. Systemet ble opprinnelig utviklet for bruk i banksektoren og gjør det enkelt å skape og vedlikeholde nøyaktig og personlig kundekommunikasjon.

Enkel overgang til din nye kommunikasjonsplattform

Content Composer kan integreres med et bredt spekter av systemer. Plattformen fungerer for eksempel med Office-pakken, hvor Microsoft Word brukes til å lage og korrigere malene. Dette gjør tilpasningen til Content Composer smidig. Content Composer gjør det også mulig å importere data fra mange forsikrings- og pensjonssystemer, noe som gjør kommunikasjonsarbeidet enkelt og praktisk. Det både utvider og utnytter verdien av systemene rundt kommunikasjonsplattformen.

Å integrere Content Composer i din bedrift vil være slutten på upersonlig massekommunikasjon og starten på personlig kundekommunikasjon. Alt uten at bedriften din tappes for tid og penger. Content Composer er med andre ord en enkel og strategisk løsning for å oppnå økt effektivitet og kundetilfredshet, som dermed senker kostnader og øker inntektene, og gjør virksomheten din enda mer konkurransedyktig.

Spesialister i bransjen

Nobly er eksperter på informasjonshåndtering og kundekommunikasjon. Vi kjenner problemstillingene våre kunder ofte møter og er samtidig flinke til å utfordre kundene våre slik at de kan løfte virksomheten enda mer ved hjelp av våre løsninger.

Bli fremtidssikret nå

Kontakt oss

Trenger din bedrift en fremtidssikker IT-plattform for kundekommunikasjon, så kan Nobly hjelpe din bedrift på rett vei.

Kontakt oss til slutt for en uforpliktende prat så kan du høre mer om våre løsninger.