
Kundekommunikasjon
Tilstede og effektivt – på samme tid
Både forsikrings- og pensjonsbransjen jobber målrettet for å gjøre dialogen med sine kunder mer interessant, relevant og tilgjengelig. Den årlige kundesamtalen er ikke lenger nok for å knytte tette bånd til fremtidens kunder, som introduserer bransjen for helt nye krav til tilgjengelighet og brukervennlighet. For å øke kundelojaliteten er det derfor viktig å styrke relevans, nærhet og tilgjengelighet til kunden ved å digitalisere og personalisere selskapets eksterne kommunikasjon.

Styrk kunderelasjoner
Alle typer kundekommunikasjon er en viktig mulighet for å styrke selskapets relasjon til kunden. Men det kan være utfordrende å skape tydelig og målrettet kommunikasjon direkte mot hver enkelt kunde, spesielt når dialogen kan være basert både på masseutsendinger, eller et ønske om spesifikk informasjon gjennom en kundeportal, på etterspørsel.
Det er en viktig oppgave som ofte krever mange ressurser og en gjennomtenkt teknologiplattform. Heldigvis er dette tilgjengelig, og hos Nobly har vi den ideelle løsningen for både effektiv og målrettet kundekommunikasjon.

Store ressursbesparelser
Med en fulldigitalisert og integrert kommunikasjonsplattform kan bedriften tilpasse kundeopplevelsen, redusere feil i kundekommunikasjonen og øke kundelojaliteten. Selskapet sentraliserer alle kommunikasjonsmaler og hjelper ansatte i selskapets til å kommunisere på best mulig måte. Dermed benyttes alltid rett informasjon i den eksterne kommunikasjonen. Tilpasning av malene krever ikke utvikler- eller IT-ressurser, og selskapet unngår derfor flaskehalser og lange implementeringsprosesser. Kommunikasjonen utvikles og leveres av selskapet, som enkelt og raskt kan konfigurere kommunikasjonen i maler direkte i Microsoft Word.

Tre ting du må være klar over
Kunder i forsikrings- og pensjonsbransjen krever effektiv kommunikasjon og support for å skape den beste kundeopplevelsen med mulighet for raskt å tilpasse dialogen til uforutsette situasjoner. Som løsning på kompleks kundekommunikasjon leverer Nobly en konfigurerbar CCM-løsning (Customer Communications Management).
Dersom din bedrift ikke har en konfigurerbar CCM-løsning, er det en krevende manuell oppgave i å produsere maler for kundekommunikasjon fra bunnen av, der selv små endringer krever ekstern involvering av travle og kostbare utviklere eller IT-ressurser.
Det kan være en tidkrevende utfordring å oppdatere løpende endringer i interne retningslinjer eller eksterne regelverk i kundekommunikasjon, fordi nødvendige data ofte er plassert rundt i bedriften eller i separate og/eller eksterne datakilder.

Målrettet kundekommunikasjon gjort enkelt
God kundekommunikasjon handler om å kommunisere direkte og tydelig til sine kunder. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort. Hos Nobly er vi eksperter på å implementere Customer Communications Management (CCM), hvor vi bruker Hylands kundekommunikasjonsløsning kalt Content Composer. Systemet ble opprinnelig utviklet for bruk i banksektoren og gjør det enkelt å skape og vedlikeholde nøyaktig og personlig kundekommunikasjon.
Enkel overgang til din nye kommunikasjonsplattform
Content Composer kan integreres med et bredt spekter av systemer. Plattformen fungerer for eksempel med Office-pakken, hvor Microsoft Word brukes til å lage og korrigere maler. Dette gjør tilpasningen til Content Composer smidig. Content Composer gjør det også mulig å importere data fra flere forsikrings- og pensjonssystemer, noe som gjør kommunikasjonsarbeidet enkelt og praktisk. Det både utvider og utnytter verdien av systemene rundt kommunikasjonsplattformen.
Å integrere Content Composer i din bedrift vil være slutten på upersonlig massekommunikasjon og starten på personlig kundekommunikasjon. Alt uten at bedriften din tappes for tid og penger. Content Composer er med andre ord en enkel og strategisk løsning for å oppnå økt effektivitet og kundetilfredshet, som dermed senker kostnader og øker inntektene, og gjør virksomheten din enda mer konkurransedyktig.

Bransjeeksperter
Nobly er eksperter på informasjonshåndtering og kundekommunikasjon. Vi kjenner problemstillingene våre kunder ofte møter og er vi jobber samtidig med å utfordre kundene våre slik at de kan løfte selskapet ved hjelp av våre løsninger.

Bli fremtidsrettet nå
Kontakt oss
Har deres selskap behov for en fremtidssikret IT-plattform for håndtering av kundekommunikasjon, kan Nobly hjelpe deres bedrift på rett vei.
Vennligst kontakt oss for en uforpliktende prat, slik at du kan høre mer om våre løsninger.