Personvernpolicy

Introduksjon

Din datasikkerhet er viktig for oss. Derfor vektlegger vi håndteringen av dine personopplysninger. Når du besøker nettsiden vår, samler vi informasjon om deg, som vi bruker for å tilpasse og forbedre innholdet vårt for å skape mer verdi. På denne siden kan du lese om hvordan vi behandler informasjon om deg hos Nobly A/S. Du kan også lære om dine rettigheter knyttet til vår behandling. Vi behandler dine ikke-følsomme personopplysninger sikkert og konfidensielt i samsvar med gjeldende lover, inkludert personvernforordningen (GDPR) og databeskyttelseslover.

Nobly A/S er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene vi håndterer. Hvis du har spørsmål som kunde, samarbeidspartner eller besøkende, finner du våre kontaktopplysninger nedenfor.

Nobly A/S
Klamsagervej 21B, 8230 Aarhus
CVR-nr.: 33948484
Telefonnummer: +45 70 70 74 70

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger kan du kontakte os via info@nobly.dk

Målsetninger

Hos Nobly A/S har vi flere mål vi ønsker å oppnå. Disse målene er utarbeidet for å sikre kundenes sikkerhet, overholdelse av loven, og å være oppdatert på hvordan vi behandler dine personopplysninger.

  • Nobly jobber aktivt med styring av informasjonssikkerhet for å sikre tilgjengelighet, integritet og konfidensialitet av Nobly’s informasjonsressurser, systemer og data.
  • Det er utarbeidet en IT-sikkerhetsmanual som vedlikeholdes kontinuerlig. Denne manualen inneholder beskrivelser av implementerte tiltak knyttet til informasjonssikkerhet som Nobly-ansatte må lese og følge.
  • Nobly streber etter å overholde gjeldende lover, som GDPR.
  • Nobly har som mål å overholde inngåtte avtaler med eksterne parter, inkludert databehandleravtaler.
  • Nobly oppnår årlig en ISAE3000-sertifisering.
  • Denne informasjonssikkerhetspolicyen evalueres årlig.
Cookies

Når du besøker nettsiden vår, bruker vi informasjonskapsler (cookies) for å spore brukermønstre og handlinger.

Du har muligheten til å slette eller blokkere informasjonskapsler. Noe som kan gjøres ved å følge denne veiledningen: http://minecookies.org/cookiehandtering.

Behandling av personopplysninger

Kommunikasjon med potensielle kunder

Hvis du har spørsmål om nettsiden vår eller ønsker å lære mer om våre tjenester, kan du kontakte oss via kontaktskjema, e-post eller telefon.

Vi vil behandle dine personopplysninger for å inngå en dialog med deg og svare på spørsmål om våre løsninger. Selvfølgelig behandler vi kun den informasjonen du gir oss under vår kommunikasjon.

Kunder

Vi trenger å kommunisere med våre kunder for å sikre at våre løsninger leveres korrekt. I denne prosessen kan vi behandle opplysninger som navn, adresse, løsninger, spesielle avtaler, betalingsinformasjon, og lignende.

Regnskapsføring

Vi er pålagt å lagre alle regnskapsdokumenter i samsvar med regnskapsloven. Dette betyr at vi beholder fakturaer og lignende dokumenter for regnskapsføring. Disse dokumentene kan inneholde vanlige personopplysninger som navn, adresse og tjenestebeskrivelse.

Vi beholder denne informasjonen i minst 5 år etter avslutningen av gjeldende regnskapsår.

Nyhetsbrev

Vi tilbyr et nyhetsbrev som du frivillig kan abonnere på, og du kan når som helst melde deg av. Formålet med nyhetsbrevet er å informere deg om de nyeste oppdateringene fra oss, for eksempel nettsideoppdateringer, kunngjøringer av våre løsninger, og arrangementer organisert av Nobly.

Vi sender kun e-poster til deg hvis du har gitt ditt aktive samtykke.

Vi behandler dine personopplysninger så lenge du er abonnert på nyhetsbrevet. Avslutter du abonnementet, slutter du selvfølgelig å motta disse e-postene. Hvis vi ikke har sendt deg et nyhetsbrev på 1 år, vil samtykket ditt bli trukket tilbake på grunn av vår passivitet.

Jobbsøknader

Vi tar gjerne imot jobbsøknader for å vurdere om de passer til våre ansettelsesbehov. For å sikre overholdelse av GDPR-reglene, aksepterer vi kun søknader gjennom vår HR-portal, HR-ON. På denne måten sikrer vi at personopplysninger behandles riktig og slettes umiddelbart etter at riktig kandidat er funnet for jobben, med mindre annet er avtalt. Derfor oppfordrer vi jobbsøkere til å bruke denne portalen også for uoppfordrede søknader.

Hvis du blir involvert i en rekrutteringsprosess og/eller blir ansatt i stillingen, vil vi gi deg separat informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger i den sammenhengen.

Rettigheter

I henhold til personvernforordningen har du flere rettigheter når det gjelder vår behandling av din informasjon. Hvis du ønsker å benytte deg av dine rettigheter, ber vi deg kontakte oss, og vi vil hjelpe deg.

Du har rett til å få informasjon om hvilke personopplysninger vi behandler om deg i et vanlig format (datagjenkallbarhet). Du kan også protestere mot bruken av opplysningene. Du har også rett til å få uriktige opplysninger om deg rettet. Hvis du ikke lenger ønsker at vi skal behandle dine personopplysninger, kan du også sende oss en anmodning om dette til den tidligere nevnte e-postadressen.

Oppbevaringsperiode
Vi oppbevarer informasjon i den tidsperioden som er tillatt i henhold til loven, og vi sletter dem når de ikke lenger er nødvendige eller relevante. Perioden avhenger av hva slags informasjon det er og hensikten med oppbevaringen. Det er derfor ikke mulig å gi en generell tidsramme for når informasjon slettes.

Hvis vår behandling av dine personopplysninger er basert på ditt samtykke, har du rett til å trekke tilbake samtykket.

Du kan lese mer om dine rettigheter i Datatilsynets veiledning om de registrertes rettigheter, som du finner på www.datatilsynet.dk.