Inspeksjonsprocess – OnBase OnSite
Akselererer skadehåndtering med OnBase OnSite
Hos Nobly hjelper vi forsikringsselskaper med å redusere kostnader og behandlingstid, noe som til slutt styrker kundetilfredsheten betydelig. Dette gjør vi ved hjelp av den fulldigitaliserte skademeldings- og inspeksjonsløsningen OnBase OnSite, hvor kundene administrerer kontrollen og dokumentasjonen selv.
Ekstra press på forsikringsselskapene krever løsninger
I det store bildet skaper global oppvarming klimaendringer, som forårsaker flere naturkatastrofer og dermed skader på hus og gjenstander. Dette rammer forsikringsselskapene som belastes av ekstraarbeid og økende kostnader til for eksempel kontroll og skadeberegning. Derfor er det nærliggende å se etter innovative løsninger som kan effektivisere forsikringsselskapenes arbeidsflyt. En av disse løsningene er OnBase OnSite, som gjør at takstmenn, håndverkere og kunder kan samarbeide om inspeksjon og dokumentasjon direkte med skadebehandlere og andre relevante forsikringsansatte i sanntid.
Umiddelbar tilgang til inspeksjonsdata
Digital transformasjon og optimaliseringsarbeid er i full gang i hele forsikringsbransjen med nye forretningsøkosystemer i stadig utvikling. En av teknologiene er OnBase OnSite inspeksjonsverktøyet, som lar deg ta opp live video, lyd og bilder fra inspeksjonsstedet, som lastes opp direkte til løsningens nettportal og gir skadebehandlere eller garanter umiddelbar tilgang til relevant informasjon.
Med live-stream til kunden og skaden kan skadebehandleren raskt gi riktig veiledning og finne en løsning. Prosessen tar kun en dag eller to i stedet for uker, slik det ofte er ved tradisjonell inspeksjon og skadebehandling. Plattformen gjør dermed forsikringsselskapene i stand til å yte unik kundeservice helt fra første henvendelse om skade (FNOL).
3 fordeler med OnBase OnSite
Reduserer inspeksjonskostnader og gir mulighet til å spare inntil 2700 kr per inspeksjon.
Styrker vurderingseffektiviteten ved å øke inspeksjons- og inspeksjonskapasiteten med 50% per uke.
Reduserer skadekostnader og reduserer behandlingstiden til 1-3 dager, slik at kundetilfredsheten øker betraktelig.
Effektivisering av arbeidsflyter
Med OnBase OnSite-plattformen får skadeteam full kontroll over sine krav og kan enkelt levere oppdrag, gjennomgå kravinformasjon og dokumentasjon, generere rapporter og samarbeide med ressurser på stedet i sanntid.
Skadebehandleren kan administrere inspeksjonsdata, tildele og samarbeide med andre brukere og se et stort utvalg av rapporter og dashboards. Estimater viser at OnBase OnSite-brukere får tilgang til skadedokumentasjon 80% raskere enn tidligere løsninger.
Dra nytte av vår ekspertise
Ønsker du å effektivisere inspeksjons- og dokumentasjonsprosessene dine, er Nobly en opplagt partner for deg. Vi er eksperter på området og trekker på vår mangeårige erfaring med å implementere OnBase som plattform i forsikringsbransjen.