Kundekommunikasjon
Personalisering av kundekommunikasjon
Finanssektoren er i store endringer med nye betalingsløsninger, økt lovverk og svingende kundelojalitet. Utfordringene skjerper fokuset på effektivisering av sektoren, og i den forbindelse ligger det et stort potensial i å automatisere kundekommunikasjon. Skap relevans, tilstedeværelse og tilgjengelighet hos kundene ved å digitalisere og personalisere virksomhetens eksterne kommunikasjon.
Styrke kunderelasjoner
Enhver form for kundekommunikasjon er en avgjørende mulighet til å styrke selskapets relasjon til kundene. Men det kan være en utfordring å skape tydelig kommunikasjon som er målrettet direkte mot den enkelte kunde. Det er en viktig oppgave som ofte krever mye ressurser. Heldigvis er dette rimelig, og hos Nobly har vi den ideelle løsningen for effektiv og nøyaktig kundekommunikasjon.
Store ressursbesparelser
Alle selskaper i finanssektoren er omfattet av hvitvaskingslovens bestemmelser. For å oppfylle lovkravene om bekjempelse av hvitvasking, må finansselskaper bruke mye ressurser på å kommunisere med sine kunder. Med en fulldigitalisert og integrerbar kommunikasjonsplattform kan selskapet minimere feil i kundekommunikasjonen og øke kundelojaliteten. Selskapet sentraliserer alle kommunikasjonsmaler og holder alle retningslinjer oppdatert, slik at riktig informasjon alltid brukes i den eksterne kommunikasjonen. Tilpassing av maler krever ikke utvikler- eller IT-ressurser, og ansatte kan enkelt og raskt konfigurere nødvendige endringer i malene direkte i Microsoft Word.
3 ting du må være klar over
Kunder i finanssektoren etterspør i økende grad effektiv kommunikasjon og saksbehandling, og en konfigurerbar CCM-løsning (Customer Communications Management) er den åpenbare løsningen på denne komplekse og tidkrevende arbeidsprosessen.
Dersom din bedrift ikke allerede har en konfigurerbar CCM-løsning, ligger det en tung manuell oppgave i å produsere maler for kundekommunikasjon fra bunnen av, der selv små endringer ofte krever ekstern involvering av travle og dyre utviklere eller IT-ressurser.
Hele betalingssystemet står under store strukturelle utfordringer. Det kan være en tidkrevende utfordring å oppdatere løpende endringer i interne retningslinjer eller eksterne regelverk i kundekommunikasjon, fordi nødvendige data ofte er plassert rundt i bedriften eller til og med i separate og/eller eksterne datakilder.
Målrettet kundekommunikasjon gjort enkelt
God kundekommunikasjon handler om å kommunisere direkte og tydelig til sine kunder. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort. Hos Nobly er vi eksperter på å implementere Customer Communications Management (CCM), hvor vi bruker Hylands flaggskip Content Composer. Systemet ble opprinnelig utviklet for bruk i banksektoren og gjør det enkelt å skape og vedlikeholde nøyaktig og personlig kundekommunikasjon.
Enkel overgang til din nye kommunikasjonsplattform
Content Composer kan integreres med et bredt spekter av systemer. Plattformen fungerer for eksempel med Office-pakken, hvor Microsoft Word brukes til å lage og korrigere malene. Dette gjør tilpasningen til Content Composer smidig. Content Composer gjør det også mulig å importere data fra mange databaser og applikasjoner samtidig, noe som gjør kommunikasjonsarbeidet enkelt og praktisk. Det er også mulig å korrigere data samt datamodeller i malstrukturen i for eksempel årsoppgaver og avtalebrev.
Å integrere Content Composer i virksomheten din vil være slutten på upersonlig massekommunikasjon og starten på personlig kundekommunikasjon. Alt uten at bedriften din tappes for tid og penger. Content Composer er med andre ord en enkel og strategisk løsning for å oppnå økt effektivitet og kundetilfredshet, som dermed senker kostnader og øker inntektene, og gjør virksomheten din enda mer konkurransedyktig.
Spesialister i bransjen
Nobly er eksperter på informasjonshåndtering og kundekommunikasjon. Vi kjenner problemstillingene våre kunder ofte møter og er samtidig flinke til å utfordre kundene våre slik at de kan løfte virksomheten enda mer ved hjelp av våre løsninger.