Kundekommunikasjon
Kundekommunikasjon er en viktig del av ligningen
Som forbrukere vet vi når kundeservice fungerer godt, og motsatt. Det kan være utfordrende å peke nøyaktig på hva den spesifikke opplevelsen består av. Men én ting er sikkert: kommunikasjon er en vesentlig del av ligningen. Kundens interaksjoner med selskapet blir fanget opp, husket og brukt. Ved bruk av OnBase skapes de rette forutsetningene for at din bedrift kan huske detaljer om kunden, uansett hvilke formater det er snakk om. Som en åpen plattform er OnBase arkivet som kan samhandle med andre løsninger og hente informasjon fra andre systemer. Dermed kan kundekommunikasjonen fullføres. Dermed kan kundekommunikasjonen fullføres.
Hva handler kundekommunikasjon om?
Kundeservice handler om å tenke gjennom situasjoner og designe opplevelser slik at kunden føler seg verdsatt, hørt og respektert. Ingenting relatert til kunder bør overlates til tilfeldighetene, og det krever innsats fra selskapets side før interaksjonen med kundene. Alle elementer bør utformes, plasseres og utføres på den måten som er helt riktig for kunden. Derfor stilles det store krav til selskapets evne til å forutse og forstå kundens interaksjon.
Veiledning for kommunikasjon i OnBase
Det er lett å komponere og konsolidere kommunikasjon i OnBase. Ved å bruke maler for kommunikasjonen blir det enkelt å navigere hvilken mal som passer best til et gitt formål.
Selskapet lager maler for kommunikasjonen, der hver mal tjener et bestemt formål i en kundedialog.
Opprettelsen av malen kan gjøres av brukere (i Microsoft Word) som skriver eller setter opp informasjonen i en melding til kunden.
Felter fra utvalgte datakilder settes inn i malen sammen med den vanlige teksten.
Dokumentet lagres deretter som en mal og kan nå brukes i kundedialog.
Innholdet i malen kan individualiseres for den enkelte kunden og integreres i en gjennomtenkt saksgang eller kundereise.
Optimalisering av dokumentarkivering
I tillegg til de mange kundeservicefordelene kan OnBase gi selskaper enorme besparelser i form av optimaliserte prosessforløp og langt færre feil i arbeidsprosesser. Les for eksempel om hvordan OnBase kan være din plattform for optimalisering av dokumentarkivering.
Kundedialog
Med OnBase går kundedialog hånd i hånd med høy kundetilfredshet og produktivitet. Uten en grundig strategi for kundedialog blir kommunikasjonen med kundene tungvint og tidkrevende, og det er kun med en klar plan for kundekommunikasjon at man kan gi kundene den best mulige opplevelsen.