29.08.2022

Gi kraft til skadebehandling og styrk kundetilfredsheten

Forsikringskunder etterspør raskere og mer brukervennlig behandling av sine skadesaker. Men kun et fåtall av forsikringsselskaper klarer å oppnå det fulle potensialet i digital skadebehandling, noe som kan sikre bedre arbeidsglede og større kundetilfredshet.

Forsikringskunder etterspør raskere og mer brukervennlig behandling av sine skadesaker. Men kun et fåtall av forsikringsselskaper klarer å oppnå det fulle potensialet i digital skadebehandling, noe som kan sikre bedre arbeidsglede og større kundetilfredshet.

Når forsikringskunder melder skade, har deres forventninger til rask og enkel skadebehandling bare økt de siste årene. Mange forsikringsselskaper har derfor økt fokus på digitalisering og automatisering, slik at arbeidsflyten blir mer effektiv, samtidig som kundetilfredsheten økes.

Mange forsikringsselskaper har allerede digitalisert enkle deler av skadebehandlingen, som frekvenskrav. Men det er fortsatt et stort uutnyttet potensial for tunge og komplekse skadeprosesser, hvor forsikringsselskapene kan tjene på å øke graden av digitalisering.

Raskere reklamasjonsprosess for kunder

Skadebehandling i forsikringsbransjen er ofte forbundet med mange manuelle, tunge og trivielle oppgaver, men det trenger ikke være slik, ifølge Claus Heuck, markedssjef for Forsikring & Pensjon i Nobly:

”Dersom forsikringsselskapene i enda høyere grad prioriterer digitalisering av skadebehandlingen, vil selskapene kunne automatisere og eliminere de manuelle oppgavene, slik at kundene vil oppleve en lynrask og enklere skadeprosess. Dette resulterer i lojale kunder, og dette er selvsagt avgjørende i en konkurranseutsatt bransje hvor kundene stadig stiller større krav til forsikringsselskapet sitt.»

Noblys digitale løsninger for skadebehandling er basert på en konfigurerbar plattform, som gir effektiv time-to-market, slik at den tekniske gjelden raskt gjøres opp.

Bedre rammer for ansatte

En annen vesentlig fordel med å digitalisere ressurskrevende arbeidsflyter er at de ansattes trivsel samtidig styrkes, slik at du forbedrer dine muligheter til å tiltrekke og beholde dyktige medarbeidere.

«Ved hjelp av digitalisering og automatisering kan ansatte parkere trivielle oppgaver og heller fokusere på den viktige faglige delen av arbeidet, som har stor verdi for forsikringsselskapet og kundene,» sier Claus Heuck.

Hvis du er på utkikk etter profesjonelle råd for digitalisering av din skadebehandling, kan du gi kundene dine full verdi på reisen gjennom skadebehandlingen ved hjelp av digitale løsninger. Nobly hjelper vi deg med å implementere de riktige digitale løsningene som passer dine behov, slik at du kan flytte viktige ressurser til mer verdiskapende oppgaver.

KONTAKTINFO

Claus Heuck
Market Manager, Forsikring & Pension
ch@nobly.dk
+45 28 78 69 58

Påmelding til nyhetsbrev